fredag den 3. maj 2013

Sandal sæson

Inspireret af Idas fine nye sandaler, så er jagten gået ind på et par til mig selv...

Normalt plejer jeg at sige at sandalsæsonen (og dermed bare tæer-sæsonen) starter senest 1. maj og varer til 1. oktober. Meeeeen ikke i år. I år har det skisme været for koldt til bare tæer. Herhjemme hvertfald. Jeg skal gerne indrømme at jeg, på ferien i Toscana, luftede de bare tæer i ballerinaerne.

Men ak mine sandaler fra de sidste par år, kan ikke holde til mere. De er så udtrådte og maltrakterede så det halve kan være nok. Men OK de var også det foretrukne fodtøj under min graviditet i sommeren/efteråret 2010, så måske det er okay de lader livet?

Men altså jagten er sat ind på et par nye. Men men men jeg er så skide vanskelig med mine sandaler at det er nærmest umuligt at finde et par der falder i min smag.

Jeg har en spøjs benlængde så det er med en masse remme hen over fødderne og op over anklerne duer ikke. Det ser SÅ mærkeligt ud, jeg mangler nærmest en halv meter ben og når man i forvejen ikke er så høj, så bliver jeg bare endnu mindre.

Mine tæer holder ikke af tåspiltsandaler. Jeg får hvertfald ALTID vabler mellem storetåen og pegetåen på begge fødder hver gang jeg kaster mig ud i den slags. Og tilbage er så kun de kedelige mormor sandaler og så gammel er jeg ikke blevet endnu....

Mere specifikt - jeg jagter noget i denne stil - bare i sort:

Men indtil videre har det vist sig nærmest umuligt - hvertfald på nettet...

Jeg fortsætter jagten i de fysiske butikker, senere i dag. Den står på shoppe/hyggedag sammen med min lillebror, men først må jeg vidst hellere frekventere badeværelset og bruseren. 

P.S. Den der ømme hals og begyndende forkølelse kan godt pakke sammen igen!



5 kommentarer:

  1. Hvor er du sød at du linker til mig :) <3
    Jeg synes også at det er så svært med de sandaler og der findes så mange forskellige slags. Men ja de fleste er nok med en tåsplit :(

    Jeg har lige hurtigt kigget på lidt, der hvor jeg køber de fleste af mine sko - ved ikke om det er noget, ellers er deres udvalg utrolig stort :)

    http://www.spartoo.dk/Betty-London-IXADOL-x195211.php

    http://www.spartoo.dk/StylistClick-BIFOL-x137902.php

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen jeg er skam sød - inderst inde :-)

      Åhhh hvor er de fine, især de røde... Tusind tak for hjælpen søde Ida. Der var helt sikkert lidt inspiration. Jeg må kigge nærmere på deres udvalg.

      Slet
    2. Det var så lidt :) Det kan være noget af en jungle til tider, at finde de rette sandaler :)

      Slet
  2. De er da rigtig fine de sandaler Trine. :-) Jeg holder meget af at gå i sandaler og har et hav, men det er som regel de samme fødderne hopper i . ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Catarina. Jeg købte dem på et marked i Firenze på vores ferie i sidste uge...

      Jeg har desværre ikke ret mange sandaler, da jeg jo er ret kræsen mht dem... Men elsker også sandaler:-)

      Slet