mandag den 8. april 2013

Motion og mere af det tak...

Jeg har altid været utrolig aktiv hvad angår motion. Først som konkurrencesvømmer, siden på fodboldbanen, i motionscenteret, på mine inliners og her efter Tøsebarnet er kommet til verden, blev det så tid til zumba.

Som jeg har nævnt tidligere så har jeg altså ikke dyrket nogen former for motion siden november sidste år hvor jeg faldt til zumba.

Eller jo - jeg har forsøgt, men hver gang er jeg ligesom blevet slået tilbage til start, enten fordi løberytmen ikke indfandt sig eller simpelthen fordi jeg gik psykisk og fysisk død i flere dage efter.

Nu startede jeg forsigtigt ud i påsken med et par løbeture ligesom jeg fik støvet inlinerne af og rullet de første km. Og i weekenden bestemte jeg mig så for, sammen med min svigerinde, at tage afsted til zumba igen.

Og nu her efter en times sveddryppende sjov motion, så har jeg verden mest fantastiske følelse i kroppen, følelsen af at være født på ny og har fået en energi-kick som jeg ikke har følt længe.

At samtlige af kroppens muskler så vil føles som om nogen har hamret til dem med boldtræ i morgen, er så en anden sag. Men jeg glæder mig faktisk allerede til på mandag.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar